Video’er for dig

Her kan du se video’er der giver dig inspiration til din hverdag

God fornøjelse!


Vi gør det næsten alle sammen – TANKELÆSER.
Vi tror vi ved, hvad andre tænker om os. Og i langt de fleste tilfælde, så tror vi at andre tænker dårligt om os.
Men vi VED jo ikke hvad andre tænker, med mindre vi spørger. Måske tænker andre slet ikke noget om os, måske er det bare noget vi tror.
Når vi tankelæser og det er negativt det vi tror andre tænker, så går det hårdt ud over vores humør, vores måde at opfatte os selv på og det påvirker også vores relation til dem, som vi tror tænker dårligt om os.
Så STOP tankelæseriet, og hvis du virkelig vil vide hvad andre tænker, så må du spørge. 

Kender du følelsen af, at være låst fast, at du er løbet tør for muligheder. At du ikke trives, men ikke ved hvordan du kommer videre? Så er du havnet i et vaccum. Vejen ud af vaccum-følelsen er at du træffer et nyt valg for dig selv. Selvom du ikke kan få øje på, hvad det valg skal være, så giv det tid. Spørg dig selv: “Hvis nu jeg vidste hvad jeg skulle gøre, hvad ville det så være?” Så snart du har truffet et nyt valg, så vil din vaccum-følelse forsvinde, fordi du med dit nye valg, kan se en ny vej.

Hør her, hvordan det opleves når man pludselig og helt uventet, bliver kapret af en følelse. Hvordan man fuldstændig mister forbindelsen til sig selv, til logisk tænkning og realitet sans. Og hør hvordan du kan komme tilbage til dig selv igen, ved at ændre dit fokus. Vil du læse mere om hvordan du kan blive kapret, så læs artiklen ved at klikke ind på: https://for-dig.dk/er-du-blevet-kapret-2/

Når du har det skidt, føler dig stresset eller har smerter. Så forsvinder dit overskud, og du kan måske begynde at tænke, at dem du har tættest på dig, ikke lægger mærke til at du har det skidt. Du har måske en stille forventning om, at de skal hjælpe dig med de ting du ikke får gjort, eller hjælpe dig til at få det bedre. Og når dine stille forventninger ikke bliver indfriet, bliver du trist, ked af det, skuffet eller måske endda vred. Men måske ved de slet ikke hvordan du har det, og at du har brug for deres hjælp. Derfor må du – og det ved jeg er SVÆRT – fortælle dem hvordan du har det, og hvad du gerne vil have de skal hjælpe dig med. Der er INGEN der ved, hvad du tænker før du fortæller om, hvad der sker inde i dig

Undgå unødige konflikter og misforståelser. Ja, hvem vil ikke gerne det? 🙂
Et godt sted at starte er ved at blive bevidst om, at den måde du oplever verden, eller virkeligheden på, kun er din egen – den er unik som dit finger aftryk. Du kan ALDRIG gå ud fra, at andre ser verden/virkeligheden på samme måde som dig.
Så hvis du mærker en modstand fra andre, er det en god ide at spørge ind, giv andre mulighed for at fortælle hvordan de ser verden. Med den viden om hinanden, bliver mange ting nemmere, og jeres kommunikation vil blive meget bedre.
Det handler om at respektere hinandens model af verden. Så prøv at huske de næste gang du oplever en konflikt eller en misforståelse.

At kende dine personlige værdier, er et stærkt værktøj.
Hvis du fx har høj værdi på respekt, så vil du reagere når du ikke bliver behandlet med respekt og når du ser andre som opfører sig respektløs.
Når du kender dine værdier, ved du hvad du har brug for, for at trives. ❤

Hvad er de første tanker der popper op i dit hoved, når du vågner om morgenen? De tanker du har, bestemmer dit humør og de følelser du starter dagen med. Hvis du har mange lorte dage, så skal du vide at du kan lave om på det. Det handler om at du beslutter dig for, at tænke positivt, allerede INDEN du står ud af sengen om morgenen. Det er DIG som bestemmer hvad du vil tænke

Når du er stresset er dit personlige overskud ikke ret stort.
Vidste du at du kan træne og arbejde med dit personlige overskud?
At du kan hjælpe dig selv til mere overskud?
Det kan du, og når dit personlige overskud bliver større, bliver du bedre i stand til at overkomme hverdagen. 
Vil du også lære hvordan du kan træne og arbejde med dit overskud, så kontakt mig allerede i dag. 

Har du svært ved at finde motivationen ind i mellem? 
Jeg har fundet ud af, at motivation hænger sammen med overskud og glæde, og det kan vi selv skabe mere af. 
Jeg giver her nogle bud på, hvordan du selv kan skabe mere motivation. 

Har du også oplevet virkelig at blive lyttet til? Virkelig at føle dig mødt, set og rummet? Det håber jeg du har, for det er en fed fornemmelse. Du har sikkert også oplevet, at du ikke bliver lyttet til, at andre afbryder og “overtager” den plads du havde håbet på at få. De hører dig, men de lytter ikke. Vi kan alle sammen lytte, og gøre os umage med at lytte. Det er ikke så svært, lyt med her og få enkle bud på hvordan du bliver bedre til at lytte. 🙂

Får du holdt pauser, når du har brug for det? 🙂 Ved du, at du kan mærke når dit overskud forsvinder, og at det er nogle tydelige signaler krop og hjerne sender til dig? Når du mærker dem, er det tid til en pause, så du kan lade dig selv op igen. I videoen fortæller jeg om de signaler, som du kan få, når dit overskud bliver mindre.

Laver du også en form for status over året det gik? 
Hvad tager du med ind i 2021, og hvad skal blive tilbage i 2020? 
Uanset hvad, skal du have en stort GODT NYTÅR fra mig,
med et ønske om at 2021 bliver et godt år for dig

Jeg vil ønske dig og dine, en rigtig glædelig jul.

Nogle gange kan det knibe lidt med at finde glæden, men lyt med her og få et enkelt tip til, hvordan du kan skabe mere glæde for dig selv JUST SMILE

Det sidste års tid har vi prøvet at blive sparket ud af vores komfortzone, mange gange. 🙂 Det som er svært for mange, er at blive sendt hjem og arbejde, og må undvære samarbejde, sparring og snak med kollegaerne. Mange føler sig ensomme. Men måske er vi ikke ensomme, måske er vi bare alene. Vi har stadig vores kollegaer, men den måde vi plejer at være sammen med kollegaerne på, eksistere ikke i øjeblikket. Vi er tvunget til at finde på nye måder at ses på. Det kan føles uoverskueligt, men prøv at række ud, og lav aftaler på nye måder. Ræk ud til dem som du oplever har trukket sig tilbage, måske har de brug for dig. ❤ Vi må hjælpe hinanden ❤

Har du også MANGE bekymringer?
Og har du lagt mærke til, at de grov-æder af din glæde, dit overskud og din energi?
Og ville du ønske, at de bare kunne forsvinde? 
Du har evnerne, og du er i stand til at stoppe dem. Lyt med her, måske kan mit råd hjælpe dig

Den december vi er i lige nu ligner på ingen måde, den december som vi kender.
Der er stort fokus (og med rette) på alt hvad vi ikke kan, ikke må og ikke bør gøre.
Det fokus kan man godt miste sit overskud på og måske blive ked af
at julen som vi kender den, ikke er mulig i år.
Prøv en gang om du kan flytte dit fokus til HVAD DU KAN, hvad er muligt?
Når du flytter dit fokus, og indstiller dine tanker på, hvad der kan lade sig gøre, så er jeg sikker på at du kan komme frem til, at det bliver en god jul – trods alt. 
Del gerne dine ideer med andre,
som måske også har det svært i denne anderledes december 

Har du prøvet at være presset i forvejen, og så lige få en ekstra opgave?
Og har du lagt mærke til hvad der sker i dig?
Lyt med her, og få et bud på hvordan du kan hjælpe dig selv, når det sker. ❤

Har du også morgener, hvor det er svært at komme ud af sengen?
Ikke fordi det er skønt at blive liggende, men fordi du føler dig drænet, og tankerne kører i ring over de ting du ved du skal i dag. At blive liggende er ikke en mulighed. Du kan hjælpe dig selv, til at skabe så meget overskud, at du er i stand til at stå ud af sengen. ❤
Lyt med her….

Når man er stresset kan man godt blive afhængig af at få anerkendelse. Fordi ens selvværd er lavt, har man brug for den anerkendelse man kan få, også selvom man næsten plager om at få den. Alt sammen bare for at få et lille glædes-boost.
Men fordi selvtilliden og selvværdet er så lavt, skal der kun falde én lille negativ bemærkning om det du har lavet, og så har du kasseret det hele.
Det er ikke andres skyld, det er noget du gør mod dig selv. Hør min historie, og måske kan det jeg er nået frem til, også hjælpe dig ❤

Har du også svært ved at modtage anerkendelse fra andre? 🙂
Det havde jeg, indtil jeg fik et godt råd og det vil jeg dele med dig i dag.
Så kan du måske også blive en “Skabs-selv-anerkender”, lige som mig 🙂

Med alt det som der sker i vores liv og i verden lige nu, er der rigtig mange som mister overskuddet, og det kan jeg godt forstå.
Hør lidt om hvad der sker når du mister overskuddet, og hvad du kan gøre for at få mere overskud på din mentale overskuds-konto 🙂

Er du også en af de mange som arbejder hjemmefra?
Hvad har du gjort dig af erfaringer?
Husk at være opmærksom på dine og din families behov – sig dem højt 🙂
Del gerne dine gode erfaringer herunder og del også gerne gode ideer 🙂

Hvis du gør dig rigtig mange bekymringer i øjeblikket – så forstår jeg dig SÅ godt.
Men bekymringerne skal ikke fylde alle dine vågne timer, det er ikke godt for hverken dit sind eller din krop. Øv dig i at finde en balance ❤

Kender du det, at du på et split-sekund kan gå fra at være i flow til at være vred og irriteret? At dine tanker og følelser bliver negative og spreder sig som en virus? Selvom du har en følelse af, at du ikke kan styre- eller påvirke det, skal du vide at det kan du.

Kender du det, at du skal noget, som du slet ikke har lyst til? Måske er det noget, som du skal om nogle dage – eller noget som du ved, du skal gøre i dag. Og har du lagt mærke til hvor meget tid og overskud, du bruger på at tænke på det? På ikke at orke.

For mange mennesker er december måned en hektisk og stresset tid. Her får du et par gode tips til at få lidt mere glæde og overskud i december ❤
Har du selv et par gode råd du vil dele, så skriv det gerne i kommentarfeltet 🙂
I videoen fortæller jeg lidt om at lave en liste over det du skal nå og skrive det ind i kalenderen. Her kan du downloade liste og decemberkalender i pdf format. Du kan printe den eller gemme og udfylde den på din computer.
God fornøjelse 🙂

Vi bliver glade og får overskud når vi gør ting vi godt kan li’. Det glemmer vi ofte i hverdagens travlhed, men hvordan vil det være hvis vi bare kan gør lidt af det vi godt kan li’ hver dag? 🙂

Her får du en lille smagsprøve på hvad O Sense® er og hvad du kan bruge det til 🙂

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Facebook
LinkedIn